menu Menu
Fördjupning i sociala medier
för medarbetare inom Svenska kyrkan
By Qlok Posted in Kurser on 2 november, 2018 0 Comments 3 min read
Dialog och kris-kommunikation i digitala kanaler Previous Qlok stolt sponsor till konferensen "Leading Self, Leading Others & Leading The System" Next

Kursen för dig som arbetar i Svenska kyrkan och vill bli bäst på sociala medier!

Kursen riktar sig till dig som arbetar inom Svenska kyrkan som kommunikatör, informatör eller på annat sätt har ansvar för verksamhetens digitala kommunikation.

Kursens innehåll: Kursen skräddarsys efter din verksamhets nuläge och behov. Delar som erbjuds inom kursen är produktion av material för sociala medier, teamarbete och planering, marknadsföring i sociala medier, statistik, dialogarbete mm. Kursen startar onsdag 23 januari med en träff med både föreläsningar och individuella handledningar. Kursen slutar fredag 5 april med en heldag.

Plats: Qloks lokaler på Convendum, Vasagatan 16, 111 20 Stockholm. Ibland träffas vi via Google hangout, vilket innebär att du kan sitta på distans. Vid träffarna hos Qlok ingår frukost från kl 8.00. Kaffe/the serveras under dagen.

Kursens upplägg: Kursen innehåller ca 4 föreläsningstimmar samt även tillfälle till gemensam reflektion i gruppen. Du får också 3-5 coachningstimmar, på distans och/eller på plats hos Qlok. Du gör 1-2 inlämningsuppgifter som du får feedback på av lärarna. Under kursens gång har du också möjlighet att hålla kontakt med lärarna för att ställa frågor eller bolla olika problem kring ditt digitala arbete.

Kurslitteratur: Kurslitteraturen kommer finnas digitalt och göras tillgänglig vid kursstart (dvs ingen tryckt kurslitteratur och därmed heller inga extra kostnader för detta)

Kostnad: Ordinarie pris är 18 750 inkl moms. Vi ger vid detta tillfälle 30 % rabatt för medarbetare i Svenska kyrkan, vilket innebär att kursen kommer att kosta 13 125 kr inkl moms. För studerande som tipsats om kursen av tidigare studerande ges 40% rabatt, vilket innebär att den då kostar 11 250 kr inkl moms.



Om lärarna

Susanne Gorne är utbildare, kommunikatör och digital strateg. Susanne var tidigare samordnare för Svenska kyrkans sociala medier på nationell nivå, där hon arbetade med att bygga upp det arbete i sociala medier som Svenska kyrkans kansli nu bedriver.

Tobias Landén är utbildare och digital strateg med över tio års erfarenhet inom utbildning, webbutveckling, interaktionsdesign (UX) och marknadsföring i sociala medier, med ett stort fokus på kommunikation och strategi. Tobias är VD på Qlok.

Fredrik Andersson är digital strateg, kommunikatör och utbildare. Fredrik har tidigare arbetat på Danderyds kommun där han strategiskt och operativt ansvarade för kommunens kanaler för att stärka varumärket och dialogen genom att vara en ”kommunal vän”.

Träffar

Onsdag 23 jan
Uppstartsträff med introduktion av kursen, föreläsningar och gemensamma samtal. Ca 2 timmar gemensamt. Därutöver får varje kursdeltagare 1 timme individuellt med läraren för att prata om nuläge samt välja sina kursmoment. Frukost serveras mellan ca kl 8.00 och 9.30. Kaffe/the serveras under dagen.

Tisdag 26 februari
Individuell coachning, avstämning och feedback för varje kursdeltagare (kan också ske via Google hangout). Ca 1 timme. Detta datum är flexibelt.

Tisdag 19 mars
Individuell coachning, avstämning och feedback (kan också ske via Google hangout). Ca 1 timme. Detta datum är flexibelt.

Fredag 5 april
Avslutande träff med föreläsningar. Kursdeltagarna delar sina lärdomar och erfarenheter. Ca 6 timmar. Frukost serveras mellan kl 8.00 och ca 9.30. Kaffe/the serveras under dagen. 


Våra kurser inom kommunikation & digitala medier


Previous Next

keyboard_arrow_up