menu Menu
Logo Qlok.se

Qlok kombinerar digital kommunikation, marknadsföring, IT och utbildning. Sedan starten 2015 arbetar vi brett inom dessa fält – hör av dig så kan vi säkert hjälpa dig och din organisation!

Previous page Next page

Kurs i sociala medier för kommunanställda

Bli bäst på sociala medier och ge värde till invånare, företagare och anställda i kommunen! Under kursen får du möjlighet att utveckla kommunens befintliga sociala medier, och se hur ert arbete utvecklas under kursens gång. Kursens ges digitalt, vilket innebär att du har stor frihet att göra den när det själv passar dig.

Om kursen

Kursen i är indelad i tre delar där varje del sträcker sig över två veckor. Under kursen kommer vi att genomföra tre individuella övningar för att prova på och testa det vi lärt oss.

Varje vecka börjar med en digital föreläsning i en sluten Facebookgrupp. Till föreläsningen hör ett instuderingsmaterial. Du väljer själv när du tittar på föreläsningen och läser kursmaterialet, vilket gör att du kan planera in det när du vill.

Del 1 – Sociala medier
Vecka 1: Introduktion till sociala medier, individuell övning 1
Vecka 2:Utvärdering 

Del 2 – Dialog och kriskommunikation
Vecka 3: Dialog i sociala medier, individuell övning 2
Vecka 4: Att hantera en kris

Del 3 – Marknadsföring, optimering och konvertering
Vecka 5: Betald räckvidd i sociala medier, individuell övning 3
Vecka 6: Statistik, optimering och konvertering

Avslutning
Vecka 7: Inspirationsföreläsning, avslutning och sammanfattning av kursen

Om lärarna

Fredrik Andersson
är digital generalist, kommunikatör och utbildare. Fredrik har tidigare arbetat på Danderyds kommun där han strategiskt och operativt arbetade med Danderyds kanaler för att stärka varumärket och dialogen genom att vara en ”kommunal vän”. Under Fredriks tid som ansvarig för sociala medier rankades Danderyd som en av de bästa kommunala Facebooksidorna i Sverige enligt analysföretaget Smampion

Susanne Gorne
är digital strateg, kommunikatör och utbildare. Susanne var tidigare samordnare för Svenska kyrkans sociala medier på nationell nivå, där hon arbetade med att bygga upp det arbete i sociala medier som Svenska kyrkans kansli nu bedriver.

Tobias Landén
är utbildare och digital strateg med över tio års erfarenhet inom utbildning, webbutveckling, interaktionsdesign (UX) och marknadsföring i sociala medier, med ett stort fokus på kommunikation och strategi. Tobias är VD på Qlok.


Pris per deltagare inklusive instuderingsmaterial:
4 990:- inkl moms

Frågor om kursen
Har du frågor och funderingar om kursen? Kontakta fredrik@qlok.se


Övriga utbildningar
Läs mer om Qloks övriga utbildningar och kurser.


Previous page Next page

keyboard_arrow_up