menu Menu
Logo Qlok.se

Qlok kombinerar digital kommunikation, marknadsföring, IT och utbildning. Sedan starten 2015 arbetar vi brett inom dessa fält – hör av dig så kan vi säkert hjälpa dig och din organisation!

Previous page Next page

Kurs i sociala medier för Svenska kyrkan-anställda

Kursen för dig som arbetar i Svenska kyrkan och vill bli bäst på sociala medier!

Kursen riktar sig till dig som arbetar inom Svenska kyrkan som kommunikatör, informatör eller på annat sätt har ansvar för verksamhetens digitala kommunikation.

  • Kursens innehåll: Kursen skräddarsys efter din verksamhets nuläge och behov. Delar som erbjuds inom kursen är produktion av material för sociala medier, teamarbete och planering, marknadsföring i sociala medier, statistik, dialogarbete mm.  
  • Plats: Qloks lokaler på Convendum, Vasagatan 16, 111 20 Stockholm. Ibland träffas vi via Google hangout, vilket innebär att du kan sitta på distans. Vid träffarna hos Qlok ingår frukost från kl 8.00. Kaffe/the serveras under dagen.
  • Kursens upplägg: Kursen består av träffar, föreläsningar och individuella handledningar med coachning från läraren. Du gör 1-2 inlämningsuppgifter som du får feedback på.
  • Kurslitteratur: Kurslitteraturen finns digitalt och görs tillgänglig vid kursstart.
  • Kostnad: Ordinarie pris är 18 750 inkl moms. För anställda i Svenska kyrkan ger vi 30 % rabatt, vilket innebär att kursen kostar 13 125 kr inkl moms.
  • Anmälan: Hör av dig till oss för att anmäla ditt intresse eller ställa en fråga.

Om lärarna

  • Susanne Gorne är utbildare, kommunikatör och digital strateg. Susanne var tidigare samordnare för Svenska kyrkans sociala medier på nationell nivå, där hon arbetade med att bygga upp det arbete i sociala medier som Svenska kyrkans kansli nu bedriver.
  • Tobias Landén är utbildare och digital strateg med över tio års erfarenhet inom utbildning, webbutveckling, interaktionsdesign (UX) och marknadsföring i sociala medier, med ett stort fokus på kommunikation och strategi. Tobias är VD på Qlok.
  • Fredrik Andersson är digital strateg, kommunikatör och utbildare. Fredrik har tidigare arbetat på Danderyds kommun där han strategiskt och operativt ansvarade för kommunens kanaler för att stärka varumärket och dialogen genom att vara en ”kommunal vän”.

Feedback från tidigare studerande:

”Jag jobbar med sociala medier, kampanjer, press, webb och tidningsproduktion i Örebro pastorat. Jag gick kursen Fördjupning i sociala medier för att bli starkare inom områdena statistik och annonsering. Jag lärde mig mer om analys, statistik och hur jag kan lägga upp annonsering och kampanjer direkt i Business Manager – ett nytt sätt att jobba. Det bästa var att vi som gick kursen kunde välja inriktning och fördjupningsområde utifrån var vi själva befann oss. Jag är jättenöjd”.

Jenny Holmberg, kommunikationsstrateg


Previous page Next page

keyboard_arrow_up