menu Menu
Logo Qlok.se

Qlok kombinerar digital kommunikation, marknadsföring, IT och utbildning. Sedan starten 2015 arbetar vi brett inom dessa fält – hör av dig så kan vi säkert hjälpa dig och din organisation!

Previous page Next page

Strategi i digitala kanaler

Att marknadsföra en verksamhet i digitala medier kräver en genomtänkt och planerad närvaro – med andra ord en strategi. I den här kursen får du hjälp att ta fram en strategi för din organisations arbete i digitala kanaler, exempelvis webb, sociala medier och sök. Utifrån övergripande målsättningar skapar vi en enkel och tydlig strategi som medarbetarna kan arbeta med.

Innehåll:

I kursen går vi igenom strategins olika delar: Målsättningar, Målgrupper, Medier & kanaler, Tonalitet & innehållstyper, Utvärdering & mättal samt Organisation & budget. Vi går också igenom hur etableringen av strategin bör se ut.

Upplägg

Två heldagar, där vi går igenom er verksamhet och sätter en funktionell och tydlig strategi. Frukost ingår och serveras från kl 8.00. Kaffe/te ingår under dagen.

Plats:

Qloks lokaler på Convendum , Vasagatan 16, 111 20 Stockholm

Datum:

Kontakta oss för att planera in datum som passar dig.

Pris:

45 000 kr plus moms för två heldagar för en hel grupp från samma verksamhet. Då ingår även kursmaterial. Vi rekommenderar 3-4 veckors paus mellan de två tillfällena, för att ge tid att landa i frågeställningarna från dag 1.

Om lärarna:

Susanne Gorne
är digital strateg, kommunikatör och utbildare. Susanne var tidigare samordnare för Svenska kyrkans sociala medier på nationell nivå, där hon arbetade med att bygga upp det arbete i sociala medier som Svenska kyrkans kansli nu bedriver.

Tobias Landén
är utbildare och digital strateg med över tio års erfarenhet inom utbildning, webbutveckling, interaktionsdesign (UX) och marknadsföring i sociala medier, med ett stort fokus på kommunikation och strategi. Tobias är VD på Qlok.


Röster från tidigare studerande:

”Jag har varit på två ganska stora internationella företag och har verkligen haft stor nytta av kursen. Att kunna ställa rätt sorts frågor för att leda framåt i strategiarbete. Tack för det”

Iben Skotland-Olesen, marketing coordinator, Nordic


Previous page Next page

keyboard_arrow_up